Program Score A SCAM ?

Salam

ini ialah pendapat aku.. (aku tak perlu terang secara terperinci, disebabkan point aku hanya nak nyatakan program ni ialah satu penipuan sahaja)


kenapa aku katakan Program Usahawan Score A ialah satu program penipuan/scam ?

pernah tak kau orang dengar cerita surat berantai ? atau pun sms/email berantai ?
yang pasti, kandungan dalamnya tuh mesti akan ada unsur2 yang akan menekan perasaan takut kau orang untuk forward kan ? ngeh3.. "you will die if not send this to 10 people"... so.. hurry2 up.. before the 10 people ALREADY FORWARD it..

program ni asalnya ialah sesuatu yang baik, untuk mengenalkan kepada masyarakat tentang kewujudan Tuition Online yang sangat berkesan ni *aku pernah langgan, so aku admit, memang berkesan..

straight to the point..

macam mana program ni bergerak ? dan kenapa ianya dikatakan baik untuk mempromosikan produk ? dan apa alasan aku program ni ialah satu penipuan ?

Macam mana program ni bergerak ?
setiap ahli yang berdaftar, akan mendapat komisen jika dia dapat menarik ahli baru masuk berdaftar di bawah beliau (downline) dan akan mendapat beberapa komisen lain jika downline beliau berjaya menarik masuk downline yang baru..

Promosi Produk ?
setiap ahli yang ingin mendaftar sebagai usahawan score A perlu membayar harga pakej2 tertentu.. ada 4 pakej dengan harga yang berlainan.. EE (RM796), EP (RM2488), EE(6888) dan EM (RM10080)..
setiap pakej akan diberikan kad2 id beserta password untuk log in masuk ke portal Tuion Online Score-A..
EE (2kad), EP (5kad), EE (15kad) dan EM (30kad)... dengan harga 1kad berharga RM300+

cara mudah untuk mendapatkan balik modal keahlian ialah dengan menjual kad2 tersebut kepada orang lain.. dan,, tup.. orang lain akan mula mengenali dengan Score-A bukan ? dan, kad2 tersebut hanya terhad untuk beberapa bulan, untuk menyambung langganan, perlu membuat bayaran lain terus kepada syarikat..

Alasan aku, program ini ialah satu program penipuan
cara nak daftar senang ja.. paling murah.. RM796.. selepas kau orang daftar, kau akan dapat 2 kad.. kad tu ikut suka nak jual kat orang atau nak simpan buat kenangan..

cara nak dapat duit,, senang ja.. kau cari orang masuk daftar bawah kau (downline),, dan setiap orang yang masuk bawah downline kau, kau akan dapat jugak duit.. oke.. bagitau aku, ini bukan sistem piramid yang dimana pengasas sistem ni akan senang lenang makan duit orang tanpa buat apa2 pun..

dan lagi satu.. apa kejadahnya STUDENT buat kerja semua ni ?? kau orang tak perasan ka ? student la yang paling inonsen sekali dalam dunia bisnes2 ni.. sebab tak reti apa2 pun.. dalam erti kata lain,,,

setelah orang2 tua ramai yang dah masuk ke dalam program ni,, takpa laa.. orang tua ada anak2,, diorang masuk, kad tu boleh dimanfaatkan kat anak2 diorang...dan orang2 tua ni boleh syorkan program ni kat kawan2 diorang yang punya anak... so, diorang dapat la komisen sikit.. ini bisnes...

tell me,, what the hell student doing all this ?? if 100 or 200 student, oke laa... mungkin nak tolong adik2.. tapi dah 50 000 students around Malaysia ? wth ? kau orang nampak tak permainan program ni ke atas student macam mana. .? damn...

please anak2 melayu..
tengok la dengan mata hati, bukan mata duitan.. yes,, program ni dapat menjana duit,, tapi kau orang tahu duit tu datang dari mana ? dan tujuan duit tu diberikan kepada kau orang ? dah masuk kes was2.. haram jika sesuatu perniagaan yang mengandungi unsur was2.. duit haram, tak berkat ilmu, tak senang hidup, tak terima doa..



MELAKA: Niat dua pelajar sebuah institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di negeri ini untuk mencari pendapatan lebih dengan melaburkan simpanan mereka menerusi skim tuisyen dalam talian lebur apabila mendakwa tertipu dengan tawaran terbabit.

Loh Yee Huan dan Haw Chin Whay masing-masing berusia 20 tahun mendakwa kerugian RM2,488 setiap seorang apabila dijanjikan menjual kad prabayar yang mengandungi kata laluan dan nama pengguna (ID) bagi menggunakan portal tuisyen terbabit.

Sebaliknya, beberapa hari selepas itu, mereka mendakwa perlu mencari orang bawahan (downline) bagi melabur untuk skim terbabit dan bukan menjual produk itu.

Menurut Loh, mereka dipelawa bekas rakan sekolah menyertai seminar mengenai peluang perniagaan di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di Ayer Keroh, di sini, pada penghujung April lalu.

Katanya, dalam seminar itu penceramah memberi penerangan bagaimana menambah pendapatan dengan menjual perkhidmatan tuisyen dalam talian bagi kegunaan pelajar sekolah menengah.

“Keesokan harinya kami dibawa bertemu seorang pengurus kumpulan skim terbabit dan dia menawarkan dua pilihan sama ada mencari pelabur bagi membentuk ‘downline’ atau menjual produk.

“Disebabkan masih belajar, mustahil kami mampu mencari pelabur lalu kami bersetuju menyertai dengan memilih menjual produk dan membayar RM2,488 sebelum diberikan lima kit mengandungi kata laluan dan ID untuk dijual kepada pengguna,” katanya yang ditemui selepas mendapatkan khidmat nasihat daripada Penasihat Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca) Chua Kim Tee, di sini, semalam.

Loh yang juga pelajar jurusan diploma sistem informasi perniagaan berkata, kit itu boleh dijual dengan harga RM790 sekeping kepada sesiapa saja.

Bagaimanapun, dakwanya beberapa hari selepas itu dia dipanggil menyertai satu mesyuarat dan dalam pertemuan itu pengurus kumpulannya memberitahu mereka perlu menyenaraikan nama rakan untuk diajak melabur bagi skim terbabit.

“Kami hairan mengapa kami dikehendaki mencari pelabur sedangkan pada awalnya kami perlu menjual produk mereka.

“Kerana tidak bersetuju dan tidak mahu rakan lain tertipu, saya dan Haw enggan meneruskan jualan produk itu,” katanya.

Dakwanya, mereka diberi tempoh bertenang 10 hari oleh syarikat terbabit dan jika tidak berminat, semua yuran yang dibayar akan dipulangkan.

“Tetapi, apabila kami menghubungi pengurus kumpulan terbabit dia memberi alasan sibuk dengan mesyuarat sehingga melepasi 10 hari.

“Apabila ditanya kepada orang bawahannya mereka memberitahu tempoh bertenang sudah tamat dan mereka tidak dapat berbuat apa-apa,” katanya. Sementara itu Chua berkata, dia meminta dua pelajar terbabit membuat laporan polis sebelum membawa mereka ke pejabat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan (KPDNKK) negeri.

“Saya juga menasihati mereka supaya membuat tuntutan kepada Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM),” katanya.


anggap setiap ahli membawa masuk 4 orang..


di atas sekali ialah pengasas sistem ni iaitu 1.. di bahagian kiri ialah bilangan ahli di bawah pengasas di setiap level.. di bahagian kanan ialah bilangan kumulatif downline di bawah pengasas di setiap peringkat..

betapa pengasas untung ? heh.. dan, siapa yang rugi ?

see ? lebih dari 75% akan rugi pada akhirnya..

pengasas(ceo) ASAL Portal Score-A, En. Kamal Tan Sri A. Samad ialah anak Melayu.. tetapi, disebabkan program keusahawanan ini, beliau sendiri telah menyaman syarikat dan anak2 buah beliau.. dan seterusnya,, menarik diri daripada syarikat sendiri.. kerana ? kerana beliau sedar, program tersebut hanya akan menindas orang2 melayu yang cetek pemikiran,, apatah lagi STUDENT...

apa yang student tahu... dia bawa masuk ahli baru, dan dia guide ahli baru untuk membawa masuk ahli baru, dia akan dapat duit.. see,,, it is all about duit.. damn..

aku keja disamping aku buat duit dengan bukak bisnes petani or wat so ever, aku kaya seorang seorang.. hasil titik peluh, yang aku tau datang dari mana duit aku makan.. then, ada rezeki lebih, aku tolong orang.. macam Al-Bukhori (maaf kalau salah eja nama) buat..

tulisan ini bukanlah untuk menganaiya sesiapa.. hanya pendapat dan nasihat.. mana yang baik, ikutlah, mana yang salah, tinggalkanlah.. dan maafkanlah aku jika tulisan ini menyakiti hati sesiapa, percayalah.. aku tidak berniat walau sekecil mana pun.. 
En. Kamal Tan Sri A. Samad pengasas Score A program tu, bukak portal lain, yang tiada unsur pelek2, dan jauh lebih murah! RM60 setahun seorang berbanding RM300+ 3 bulan.. kelik SINI , bagitau la mak bapak kawan2..

bye~

sumber keseluruhan : Google dan Aidid Mu'addib

Update : Aku ada buatkan poll tentang skor a, sila ke Bagus atau Tidak ? Program Keusahawanan Skor A

to my beloved Dr Nini - Tuntutan Permohonan MAAF dari Rusyainie Ramli & Mohamed Saffian Mahmud Mohaiyuddin atas FITNAH kepada kami

Comments

  1. sape name pengasas sebenar score a program tu?

    ReplyDelete
  2. Erm, kenapakah percaya pada program macam tu?

    P/s: BE iklan Shell? sape yg dapat BE?

    P/s: rumah Aiman kat mana?

    ReplyDelete
  3. hambek kauuu!!!


    ni kene bukak balik buku matematik zaman sekolah nie.

    ReplyDelete
  4. mcm ni la org malaysia. org dah kate mmg xde caremudah la nk earn money..xdenye nk dpt 2-3k seminggu la ape la.. angan2 je tuh. tp da otak tepu sgt, nk duit cepat je, ingat boleh dapat, bile da kene boleh plak p report sane sini, sedangkan diri sndiri yg dok ngikot sgt tu pasal.. byk btol bdk2 u skg ni, cpt kaye konon. nyampah i.. ewww :P

    ReplyDelete
  5. suek part formula tu. adik aiman ni boleh tahan jugak suara dia. good job my lil bro..

    rasanya pengasa nya ni tak de niat utk bisnes. sebb tu dia sendiri saman syariakt dan ank2 buah nya selepas itu.

    ReplyDelete
  6. berniaga an lebih selamat dan berkat..betul x aiman?hehe

    ReplyDelete
  7. mmg pyramid skim sebenarnya cara networking yang sah. tapi banyak MLM especially kat Malaysia ni BUSUK. Pada saya, kalau nak join je dah kene keluar 2,3 ribu, tak payah la.

    Ada 2 jenis MLM ni. yang 1st dia jual produk. dan sambil jual produk boleh buat networking dan dapat bonus. Yang ke 2 dia jual networking dan nak bagi networking ni jalan, atau nampak sah, jual produk. Yang jenis 1st tu, InsyaAllah oke. Kalau barang kita pakai bagus, tak salah nak kenalkan pada kawan2. yang kedua tu bahaya, dan takde faedah. tak payah la menipu sgt.

    Mmg ada org berjaya dgn MLM, tapi cube tanya diri sendiri dulu, awak mampu ke bekerja sekeras dan seaktif org2 yang berjaya tu? Saya dah tau saya tak rajin, so tak payahla ajak saya MLM ni. mmg lebur le jawabnye~

    ReplyDelete
  8. MLM?
    malas nak layan. teruskan hidup seperti biasa

    ReplyDelete
  9. Eleh aku juga ditawarkan benda alah ini oleh budak sekolah...
    Nak menyengolahkan aku pulak..
    Aku sekolahkan dia balik..
    Terus terdiam..

    ReplyDelete
  10. to pejuang kesenian..boleh kite jumpe?
    apa budak tu ckp?

    boleh bg no fon n tmpt tnggl ?boleh kite jumpe..

    ni alamt email aku? ezzatsaid@gmail.com

    to aiman.. knp nk ckp scam pulak...aku bukn apela..klu xtaw skim piramid tu ape..jgn men tduh bnde mcm ni skim piramid haram..

    buat dosa bro..klu boleh..tingglkn no fon n tempt tingl..email aku ezzatsaid@gmail.com..

    ReplyDelete
  11. TO EZZAT

    apa yang saya cuba maksudkan ialah seperti apa yang Nana Edy maksudkan..

    bro ezzat.. tuduh.. ? sila baca Kata Aiman..

    sapa kata skim piramid haram.. ? ada aku sebut.. ? baca elok sikit abang.. aku cakap, ambil duit dari sumber yang was2 ialah syubhah, dan tak sah perniagaan hual beli.. haram makan duit tu.. see.. ?

    btw... BUKTIKAN YANG AKU SALAH!! buktikan score a bukan SCAM!!!

    lalala~ memang macam ni la orang yang jenis tengok duit saja... dia tak kan nampak apa yang salah dengan apa yang dia buat tu... logik akal bro.. benda ni memang menipu.. sebab,, masuk bagi duit kat orang, kemudian ambil pulak duit orang.. that's all.. tak ke scam tu.. ? heh.. kalau aku reply banyak2 pun kau bukan faham... dah nampak duit ja depan mata.

    ReplyDelete
  12. salam, just nak tanya ja. klu la orang kata score a tu scam sbb orang atas duduk saja dpt duit, bagaimana pulak dgn skim ASB kat bank tu? Halal ke? kita masukkan duit then dok saja ja, then hujung tahun dapat bonus? relevant ke? Hehehehhe

    ReplyDelete
  13. nanti saya buat perbandingan ye :)

    mungkin setelah sekian lama artikel score a ialah scam tertulis,, artikel perbandingan nanti mungkin akan ada berapa flaw dalam tulisan saya, tapi saya akn nyatakan...

    sebab artikel ini ialah artikel pendapat..

    terima kasih sebab bertnya tentang skim ASB :)

    ReplyDelete
  14. TUAH ISKANDAR ADMIREMarch 4, 2012 at 12:41 PM

    pendapat anda memang bernas,tetapi ada sedikit percanggahan dengan fakta yang sebenar..ada baiknya anda kaji dengan lebih terperinci mengenai hal SAP,,blog2 menghentam SAP memang banyak,tetapi isi kandungan penulisan didalamnya hampir mendasarkan pendapat semata..tak rugi jika anda mahu buat kajian,tetapi sekurang-kurangnya kajilah secara menyeluruh,bukan hanya mengkaji kebaikan atau keburukan sahaja..kaji,fahami dan ikuti perkembangan semasa mengenai isu yang anda kaji,disamping meminta hidayah dan pertolongan dari ALLAH SWT..insyaAllah,anda akan faham..

    ReplyDelete
  15. memg dr dulu ta minat mlm gini , memg mlm nih diragui ...

    ReplyDelete
  16. Sesiapa yang rasa program score A tidak scam:

    Mengapa ada produk lain yang hampir sama, tapi jauh lebih murah?

    Berkenaan dengan ststus patuh syariah, walaupun ada panel penilai syariah, mereka mengakui manipulasi pelan tetap boleh berlaku. Bagaimana syarikat nak elakkan manipulasi ini berlaku? Adakah syarikat akan ambil tindakan kepada mereka yang aktif head hunting tanpa mempedulikan kebaikan produk, walhal proses head hunting ini banyak mengntungkan syarikat?

    Ramai yang tertipu menyertai dengan fast track, sehingga beribu-ribu, akhirnya produk tak terjual, downline tak dapat dicari. Dalam MLM Syariah JAKIM ada disebut, produk mestilah benar-benar diperlukan oleh pembeli, termasuk agen yang membeli. Oleh itu mereka yang menyertai dengan harga ribu-ribu nampak jelas tak begitu memerlukan produk tersebut. Pembelian produk yang banyak hanya helah untuk menyertai pelan dan membeli pangkat.

    Sila rujuk dan baca garis panduan MLM syariah JAKIM.

    Kepada AnonymousDec 14, 2011 05:19 AM:
    Pelaburan itu masuk hal lain. Balik pergi belajar dan tanya pada orang yang tahu. Unit amanah dan MLM sangat jauh beza. Nampak sangat benak idea tu. Buat perbandingan tak setara.

    ReplyDelete
  17. salam.
    bukan nak ckp ape la.
    org kat bwh mmg rugi.
    sbb bodo.
    ko da labur ribu2 tapi xde hasil.
    mmg la kene cari org kat bwh.
    mane ade bende sng bro.
    aku da setahun join.
    ujung mggu je cari org.
    income aku sbln 14k.
    nak bukti bole.
    emel aku,
    slipar77@gmail.com.
    fairlady sebiji.
    ruma sebiji.
    aku baru 20 tahun bro.

    ReplyDelete
  18. azli superb sembang boleh...
    http://sampankertasa4.blogspot.com/2011/10/program-score-mlm.html? copy paste ya ayat dalam blog nihh

    ReplyDelete
  19. silakan, harap ada backlink :)

    ReplyDelete
  20. nak nak backlinkkk~ sob2 :(

    HAHA! :D

    ReplyDelete
  21. go to hell la score A!
    melayu bodoo

    ReplyDelete
  22. Im english and i dont know what is going on here!

    ReplyDelete
  23. Azril:

    sembang lebat boleh.
    14 sebulan, berapa ramai yang terlungkup bawah kamu?

    what is so proud about having a "fairlady"?
    it is nothing in front of Allah.

    ReplyDelete
  24. i kene tipu rm100 , what can i do ?

    ReplyDelete
  25. report police or not, take it as a preachment

    ReplyDelete
  26. score a adalah MLM, apa makna MLM? MLM adalah cari down line, cari orang, cari orang bawah, rekrut orang, rokmen orang, tolong orang, tipu orang. baru2 ni beria ia 2orang benar bekas rakan ofice saya nak datang rumah, katanya nak datang tengok anak kecik saya, tapi heran sejak lahir dah sampai setahun setengah baru nak tengok. saya persangka baik je. rupa2nya bila sampai rumah dia jual pekej umrah MLM. betul2 tipu orang. patutlah dia suruh ajak kakak ipar saya yg datin tu dtg sekali

    ReplyDelete
  27. Hebat Heyy,Tahniah sebab dah 5 figure

    ReplyDelete
  28. masuk MLM amway, je la...macam aku. hahaha. komisyen atas usaha diri sendiri.

    ReplyDelete
  29. mmg terbaek laa cara score A invite org g program mreka...

    Ini kisah sy :
    ade suatu hari tu kawan sy (ahli2 score A gak) tepon sy....dia ckp yg dia ada hal mustahak n sy kena tlg dia...dia dah x de org lain nk minta tlg...tapi dia x gtau nk sy tlg apa...puaslah sy tanye...dia tak jwb2...sy pon...sbg "kawan" kan...ikot r dia..ingatkan tol2 dia ada masalah...tup2 bwk msok g dgr cramah score A nie...haih~ terbako lak sya rase...ingat nk tlg kawan...tgk dia g bwk dgr cramah...mmg ke maki habes2 laaa....habis smpai bler2 pon sya x kan percaya kan dia dah....huh!!...tlg konon...

    ReplyDelete
  30. Senang cite, sayajemput budak hingusan yang tuan punya blog ni datang ke pejabat saya di zrbmc. Kita berdebat. Kalau setakat terpekik terlolong kat sini takyah lah. Datang kalau berani kerana benar. Kalau tak datang nampak sangat bersalah. Penakut. Bawak sekali dengan penyokong2 tu. Saya sikit pun tak gentar. Saya pun tak guna nama lain, memang nama betul.

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum..kalau lah anda xsuke dengan PROGRAM SCORE A nie, tak perlu lah nak memburuk2kan program nie..saya rasa kalau awak tak join dan tak keluar duit tok jon program nie so xperlu la "PENAT2" nak "copy paste" dan letak dekat blog anda..biarla ape pun jadi..kalau tak tahu hujung pangkalnya so tak perlu nak memburuk2kan..Tuhan pun tak suke kta memburuk2kan..so bt je hal anda dan xpenat nk balas komen2 dari AHLI SCORE A yg sedia berjaya..bukan calang2 org yg join program nie..yg xberjaya bukan salah leader tp salah diri sendir sebab tak usaha..

    SALAM RAMADHAN..

    ReplyDelete
  32. KENAPA MESTI NAK APPROVE DULU YE???TAK YAKIN PADA DIRI SENDIRI NAK MENJAWAB DAN DIBACA OLEH AHLI2 SCORE A???TAKOT PADA BAYANG2 SENDIRI!!!!

    ReplyDelete
  33. NAME MESTI ANDA NK APPROVE KOMEN DULU????

    ReplyDelete
  34. usaha untuk dapatkan apa daripada siapa dan menggunakan apa ?

    yup2. salam Ramadhan

    ReplyDelete
  35. bab gentar tak gentar, bab nama tak nama, aku rasa aku menang, blog aku semua takda yang smbunyi, dari blog boleh ke fb ke muka aku terus. kau ade ?

    dan plus. komen ANON bawah2 ni kau punya jugak eh ? hahaha.

    aku antara orang yang berani bersuara, manusia semua ada suara, tapi tak tahu macam mana nak luahkan.

    sama apa yang kau buat, ramai orang tahu apa yang diorang perlu buat, tapi tak tahu macam mana nak mulakan.

    LOL ? kau nak berhujah atas dasar apa ? dan plus, buat apa kau nak debat dengan budak hingusan macam aku wahai orang atasan ? nampak benar rendah benar taraf pemikiran. :p

    ReplyDelete
  36. tak reti ke ini blog aku, suka hati la. aduhaiii. nak sangat, buat la blog sendiri, itu pun tak boleh fikir ?

    ReplyDelete
  37. oi bro...memei la blog ko ni tk dk yg sembunyi...tpi diri ko tu yg bersembunyi tau dk...ceh...ade hati tlis "AKU ANTARA YG BERANI BERSUARA"...WEI klau takat dlm ni ko nk bersuara tk payah la...ckp besar jer...sbb ape..sbb diri ko ingt ni blog jer bkn knl dan tahu pon ak dok mane kn....klau ko kte ko tu antare org yg berani bersuara p la jumpa die...berani suara konon...ckp jer lebih...boleh plk bnyak soal FB la ape la...pastu ade plk tanye atas dasar apa die nk hujah?...bangang punya soalan...mestilh die nk hujah pasal pendapat ko tu...ko sendiri pon tulis ni blog pendapat ko...dh abih kaji la konon nya...sbb ko berselisih pendapat dgn die la tu sbb nk jumpa..nk berhujah...aa..kt situ ko hujah la ko punye "kajian" ni...klau takat dok sembang kt sni org yg berani suara wat apa...smpai bila pon tk abih...sbb apa...ko tu yg penakut nk jumpa die...eii...klau takat berani dlm ni tk payah la...berani suara...ceh..nk munth ak...pastu mengaku plk budk hingusan...ade hati tulis "BAB GETAR TK GETAR, BAB NAMA TK NAMA, AKU RASA AKU MENANG"...menang dlm mimpi la wei budak hingusan...ko tu yg rendh pemikiran...bodo sbb tk tau beza pendapat dengan memfitnah...tk tau sbb apa die nk jumpe....sedar diri tu...aaa...tunggu ape lagi p la jumpe die wahai budak yang berani bersuara dlm dunia blog sendiri serta berhingusan smpai tahap bawah dripada bangang...ape2 entah balas..."ramai org tahu apa yang diorang perlu buat, tapi tak tahu macam mana nk mulakan"...satu lagi bangang tulis...tak tahu nk mula?...dh tahu tpi tk tau nk mula?...komen ape ko bgi nie...ayat memang budk hingus yg tk berenti...klau lh ade org yg jenis dh tau tpi tk tau nk mula tu org yg spesis ngn ko...bangang thap gaban...mulalh dngn yg dh TAHU tu....nmpk tk tahap hingus ko kt mne...tlis tk berpikir...otk kosong...padan lh tk mau jumpa...ckp besar boleh la...PENAKUT....

    ReplyDelete
  38. satu lagi...ak akan tau ko ni penakut sbb komen kmi ko yg approve dlu...so kt situ dh bleh nmpak...klau ko tk approve ak punye komen..mkna kata betul ak punye tanggapan dn memang ko ni pengecut penakut,ckp besar dan tk dk otak...ceh...blog tk sembunyi...ko sembunyikn org yg maki ko tau plk....meh ak nk tengok 1-klau ko approve ok tk dk jdi maslh...tpi bkn kerana ko tu gentle...ko tetap sama...2-klau takat approve nk tunjuk ko ni gentle tk payah...tanggapan ak pada ko akan ditarik balik cume BILA KO (YG BERANI BERSUARA) p jumpa org yg ber nama Rusyainie tu dn p brhujah ngn bentangkan ko punye Kajian depan die...tu bukti ko yg ko ni (org yg berani bersuara)...klau tk...ko memang PENAKUT,PENGECUT,CAKAP BESAR DAN CUME BERMIMPI DLM DUNIA BLOG KO NI...PAHAM..dan...Pikirlah ~

    ReplyDelete
  39. haaaaaaaahahahahahahahaahahhaahahahaahaha admin pengecuutttttt.
    admin ni just menyalak jer... bile ajak bedebat... cm aidid gk.. pengecutt... sbb tu lah berani dlm blog jer... maklumlah... ilmu admin ni terlalu tinggi... muah admin..

    ReplyDelete
  40. Dah blog ni ada ruang nk komen,sape2 blh komen kan....nk tapis konon. Nampak sgt x jujur...

    ReplyDelete
  41. Wah. Bahasa memang kurang ajar. Bercakap memang ikut sedap mulut. Ni lah beza orang yang ada pendidikan dengan tidak. Maaf lah. Saya tidak diajar untuk menyebarkan fitnah. Saya bukan ustazah tapi tak silap saya berdosa menyebarkan fitnah pada benda yang awak pun tak tahu hujung pangkal. Kami telah pun membuat laporan polis dan mendapatkan khidmat peguam di atas satu blog yang membuat kenyataan seperti anda di bawah akta hasutan. Kami tidak akan berdiam diri. Kami ada bukti untuk setiap hujah anda di atas. Jadi, nasihat saya kalau ilmu tak penuh di dada jangan cuba cari pasal. Lagi satu saya tidak menggunakan nama lain. Itu pengecut namanya.

    ReplyDelete
  42. alah dr nini,diorang ni hanya kuat hujahnya atas auta dan persepsi semata2,bukan atas kajian terperinci dan fakta.x semua orang yg Allah buka kan pintu hati mereka.semoga kita sntiasa di atas jalan yg benar di bawah petunjuk Illahi

    ReplyDelete
  43. alah dr nini,diorang ni hanya kuat berhujah atas auta dan persepsi bkn berdasarkan kjian terperinci dan fakta.base on cara pnulisan pun dan menampakkan taraf mentaliti mereka ini.benarlah kata mantan PM Tun Abdullah:malaysia megah dngn infrastruktur kelas pertama tp rakyatnya mostly minda kelas ketiga.kekadang buang masa ja dr nini berdebat ngan diorang ingt kata2 imam Syafi'e:aku pasti kalah jika berhujah dengan orang yg jahil.
    maaf skiranya kata2 ku menyinggung mna2 pihak

    ReplyDelete
  44. ye ye ye. macam lah aku boleh perasan ada orang komen dekat post 2011 ni kalau aku tak tapis. nice.

    ReplyDelete
  45. ya, dan Islam mengajar untuk saling menegur silap, silap saudara ialah terlalu cepat menyergah, bab nama, saya ada sedia dalam about me, dan boleh terus ke akaun-akaun lain yang gunakan nama penuh saya, beserta alamat tinggal asal dan tempat lahir dan tempat belajar sekarang.

    dan silap saudara lagi, saudara hanya cakap, tapi tidak tunjuk satu pun silap saya.

    kalau benar saya sudah menyebarkan fitnah, just, saya mohon, state satu fitnah sahaja, dan kemudian saya akan buat post minta maaf.

    Dan, jangan harap saya akan padam post ini.

    Benar apa yang orang atas tuh kata, Imam syafie pernah berkata, ; "andaikata aku berhujah dengan orang yang jahil, aku pasti kalah"

    ReplyDelete
  46. susah layan benar orang macam ni. korang nak komen, komen je lah, jangan spam, aku approve je, sebab komen korang, even baik or buruk memang membantu aku pun. trafik dapat free.

    komen memang aku tapis, since aku nak baca dulu, nanti kang google ingat post ni post spam kalau berjela komen yang sama, macam tadi, 80+ komen terpaksa aku padam sebab isi yang sama =.=''

    bye bye dan selamat berkomen kat sini :D

    ReplyDelete
  47. doktor yg rawat PM bersama score a baru2 ini. menunjukkan score a bukan perniagaan PIRAMID. baru2 ini juga score a dibentangkan di parlimen dihadapan 70 ahli parlimen. jk skim piramid atau menindas tak kan dpt jejak parlimen malaysia. fikir2 dan renungkan

    ReplyDelete
  48. bagi pengomen seterusnya, dan bagi peninjau komen di sini. ni ha, ada satu post untuk hampa semua tengok.

    http://aimanayie.blogspot.com/2012/07/bagus-atau-tidak-skor-a.html

    ReplyDelete
  49. cakap lebar lebur tanpa bukti baik ta payah...sembang berapi laa lu..dtg berdebat or jumpa di mahkamah..

    ReplyDelete
  50. BUDAK PENAKUT!ORG AJAK BERDEBAT FACE 2 FACE BYK CEKADAK PULAK..SINI LA DATANG ZRBMC KLAAU ADA BRAN..KALAU XTAU KAT MANA KITORANG BOLE BAGI DIRECTION!!

    ReplyDelete
  51. PENULIS BLOG NI MMG JAHIL..SO BERDEBAT KAT SINI BUANG KARAN JER!

    ReplyDelete
  52. dan apa yang korang buat nak cakap korang tu berani ???

    ada lawan post aku ?

    ada buat post artikel tentang post aku dari segi isi ??


    ZRBMC ? ajak aku datang ZRBMC ? kalau nak debat betul2 aku tak kisah, tapi sila sponsor perjalanan sebab aku diundang, dan nak debat kat tempat korang yang semua set mind dah sama dengan kau ? LOL

    Sila pilih tempat yang ada ramai orang awam. itu function debat. LOL

    kalau tak sanggup, sila buat post lawan sahaja. itu ja aku mintak. bila baca komen korang macam ni, buat aku malu ja bila pelajar2 cina datang post ni baca komen.

    ReplyDelete
  53. ini alamat rumah tetap aku,

    Muhammad Arif Aiman Bin Isa,
    No.222 Lorong Saga,
    Kg. Guar Gajah,
    02600 Arau,
    Perlis.

    -hantar surat undangan secara rasmi supaya aku boleh hantar ke unit hal ehwal pelajar untuk skip kelas or aktiviti.

    -sertakan no telefon di dalam surat untuk aku hubungi kalau ada masalah lain atau untuk maklumat lanjut

    -aku guna bank islam sahaja.

    Ataupun,

    Muhammad Arif Aiman Bin Isa,
    Dip. Sains Kuantitatif,
    Fakulti Sains Komputer dan Matematik,
    UiTM Kampus Arau,
    02600 Arau,
    Perlis.

    sebelum hantar, sila condiser yang berikut sekali lagi

    -tempat debat mesti di khalayak ramai (kebanyakkannya orang awam)

    -perjalanan aku pergi dan balik mesti ditanggung pihak kamu sedangkan niat kamu hanya nak patahkan isi aku dengan berdebat bukannya nak mengikis atau nak menguji duit yang aku ada

    -debat di MC oleh orang neutral ataupun professional (bukan pihak kamu, atau pihak aku)

    -bukan dalam bulan puasa

    -aku berhak menolak undangan jika bertindan dengan aktiviti wajib pelajar yang disahkan oleh unit hal ehwal pelajar (aku akan hantar surat balas beserta lampiran)

    -dan ini ialah debat antara manusia, bukan pergaduhan antara dua budak kecik. sila buat secara professional dari semua segi.


    lagi sekali, kalau rasa susah dan aku banyak meminta, aku minta satu sahaja,

    buat post lawan segala isi aku, dan kemudian letakkan link tersebut di bahagian komen sini, dan nanti aku akan lawan semula.

    Itu debat di alam maya, sila berbahasa sedikit. walaupun alam maya, mungkin nama betul tapi tak sama taraf dengan aku yang segala butir diri senang saja dapat, sila jangan malukan orang melayu.

    Bukan melayu sahaja datang sini. Cina India datang jua.

    ReplyDelete
  54. apa sahaja lah en aiman..:)

    u r the best...but.we still young en aiman..banyak lagi yang perlu dipelajari.kadang-kadang apa yang kita nampak bukan yang sebenar-benarnya.

    en aiman..saya pun tak sabar nak menunggu waktu perdebatannya itu. harap en aiman sediakan hujah secukupnya dan sokongan yang bertali arus bukan sahaja dari penyokong agas(pnyokong yang hanya berkata "score a scam" tanpa bukti), kerana saya khuatir ye en aiman, kerana Score A ada berbagai2 bukti sokongan, bukan sahaja dari bukti dari jenis penulisan atau pun sijil atau pun jua medal, tapi Score A mempunyai sokongan dari menteri. dan kalau en aiman ingin mengetahui..ada seseorang yang buat seperti en aiman ini, sudah pun disiasat oleh polis. tapi kita tengok je la nanti

    salam ramdhan.harap en aiman mengumpulkan bukti hujah yang kukuh dan bukan sekadar hujah pendapat. terima kasih. :)

    ReplyDelete
  55. tak payah cakap banyak.

    ReplyDelete
  56. Hmmmm. Hahaha. Budak subsidi rupanya. Kesian. Nak kena tanggung untuk datang KL. Seriously you do not know who am i. Entah2 belajar diploma tu pun bukan duit sendiri. Tu semua duit cukai yang saya bayar beribu2 tiap tahun tulah. Rasa sedih sebab duit hasil kerja penat bertahun2 digunakan untuk bagi budak ni pegi belajar untuk jadi manusia yang menabur pasir di dalam periuk nasik orang. Kasihanilah mak dan ayah kalau mereka masih ada. Minda peminta seperti inilah yang tidak mungkin menjadi pemacu ekonomi. Well. I think it is rather not a smart move for me to have a debate with you because you are sooooo beneath me in all angles in life (i do agree that we are all the same in the same in the eyes of Allah). I hope that you have enough savings, because we are hiring lawyers to bring you to the court of law for defamation suit. By all means please prepare your evidences. See you in court. By the way, a police report is also going to be lodged against you. Our lawyers will provide you all the evidences to answer your baseless accusations in court.

    ReplyDelete
  57. first of all, based on your calculation of the perfect structure above, my question is bila ia akan terjadi??? memang kita buat teknik pemasaran menggunakan network marketing tapi kita bukan sistem forced matrix (if you ever have any knowledge at all about it, you should know what i mean).

    ReplyDelete
  58. Kepada Rusyainie Ramli (yap, aku tak tahu who the hell u r, kalau Orang Besar mesti ada adat, tatasusila dan sopan santun, yang mengajar orang bawahan cara yang betul)

    -Mula2nya debate, aku dah terima cara paling senang, dengan cara yang senang, tapi ditolak dengan alasan pulak, sedangkan awalnya aku dijemput sangat2 dengan maki hamun bagai ?

    dan sekarang mahkamah dan laporan polis ?

    Bila aku terima nk debat, kamu naikkan lagi tinggi ancaman ? Wow, orang yang ada kuasa mengunakan kuasa untuk menentang, nice.

    Please show us more.


    First,

    bila masuk laporan polis dan berkaitan dengan polis dan disahkan perlu menuruti perbicaraan mahkamah,

    aku sebagai pelajar terikat dengan auku, akan ditangguhkan pelajaran sehingga selesai perbicaraan, selalunya 1 tahun pembelajaran dan lebih teruk dibuang kampus.

    Oleh itu, if this really going to happen, please win it. peguam kamu tahu tentang ini.


    dan berikutan dengan force matrix, aku sedar yang tu lama dah, tapi aku tidak ubah artikel ini sebab ini bukti korang. sila screenshot artikel. sebab artikel ini juga akan jadi bukti aku.


    [ARTIKEL INI AKU TIDAK AKAN KOMEN LAGI SEHINGGA KES INI DIBERITAHU KEPUTUSANNYA - komen yang seterusnya daripada orang awam, akan diapp seperti biasa, kecuali bukan SPAM]

    ReplyDelete
  59. Setiap tindakan yang dibuat pastinya akan ada akibat sama ada baik atau buruk. sebab itu sebelum membuat satu blog untuk mengatakan sesuatu yang awak sendiri sangat mentah untuk memahaminya, fikirkan dulu dengan siapa awak akan berhadapan kemudian nanti. kalau kail panjang sejengkal jangan lautan dalam hendak diduga. you will get it and definitely you are not prepared.

    ReplyDelete
  60. aiipp.. aiman. debat khalayak ramai pn ok. sebab sokongan kami kukuh giler. aku nk tahu gak knowledge ko tahap mane.

    ReplyDelete
  61. salam semua, buat pemilik blog, xbaik tuduh sebarangan.
    dalam score a u ade pilihan nak menaja orang lain tuk menjadi rakan niaga anda or nak jual portal tersebut. itu adalah pilihan.kalu nak jual pun xsusah pun sebab ibu saya dah jual 15 portal tersebut.
    tapi kalu jual sakitlah, kenan beli lagi dan beli. kalu menaha orang lain lagi mudah kerana kita sama2 buat. bukan biarkan mereka buat sendiri. saya penah gagal dalam bisnis ini permulaannya dengan menjual sahaja portal.hanya balik modal sahaja tapi xdapat bonus yang lain.kali kedua bersama icon network marketting Datuk Aziz Samad perubahan banyak berlaku, bukan sahaja saya dapat lebih, malah saya dapat bantu lebih ramai saudara mara yang nak anaknya pandai dan meraka jadi rakan niaga saya.Syukur alhamdulilah dapat beli kereta baru dan yang penting dapat bagi duit kat mak lebih. Wahai penulis blog, jangan memfitnah Score a macam itu sebab saya dah rujuk name penal mereka, salah sorang dari ahli jawatanan jakim sendiri. So kalu JAkim pun u xpercaya I xtau nak cakaplah. Pendapat saya program ini bagus dan HALAL disisi undang2 ISLAM. Program Education yang boleh bantu ramai lagi anak orang melayu lebih pandai dan berjaya tidak ke itu saham akhirat. Bila bersama score a baru saya sedar kami bayar zakat 2.5% tiap minggu, kalu HAram masakan zakat terima betol x? tidak kah itu sekali lagi saham akhirat rakan2.zakat diberi kepada orang miskin dan anak yatim orang ISLAM. kalu awk buat mcm ni, sape lagi nak bantu orang ISLAM dari sudut pendidikan dan kewangan. Fikir baik2 sebelum berhujah. kerana ramai rakan niaga saya adalah anak yatim malah saya pun pelihara 4 orang anak yatim yang terdiri dari adik2 saya

    ReplyDelete
  62. Orang2 score A ni terutama yg kat atas2 tu xde adab ke? jwb pakai maki hamun je.. jawab la leklok.. Kalau korang nak sgt involve tu ikut korang la.. xkan la nak paksa sume org percaya ikut fikiran korang.. haish!

    ReplyDelete
  63. SAMA JA SUMA DARI BLOGGER SAMPAI PENGOMEN2... memang islam suruh menegur tapi ada caranya...memang ada freedom of speech but?perlu ka buruk2kan sesama kita sekaum??PERNIAGAAN itu kena tau maksud...HEAD HUNTING?? kedai makan tu head hunting ka body hunting??tak ke keuntungan setiap perniagaan itu ada??termasuk jugak kerugian???HALAL ke HARAM ke itu terletak pada diri kita yang melaksana...kalau kita jual VCD ciplak pon haram, kita lumba haram pon haram.... tapi ada tak orang buat cara betoL?kalau jalan itu betol ikot..kalau jalan itu salah takpayah...diam amek teladan...jangan kita burukan orang2 lain...debat apa pon tak guna...korang melayu jatuh kan melayu.... sapa nk naikkan bangsa melayu??dalam malaysia orang melayu terkaya no berapa?? sedar la kita sikit...dimana tapak kaki kita berpijak...orang dah dapat alhamdulillah...yang tak dapat usaha la...beniaga hari hari nak untung??apa certa??nak tegelak jgk aku baca blog2 mcm ni...ramai salah guna tapi takpa...kita doakan yang mana salah tu kembali le...yang mana betol amek le...:) jangan halang orang orang melayu mencari rezeki...sedangkan dadah pon orang jual dan beli...MELAYU PON ADA... so jgn gaduh2... to tuan punya blog takyah langgar orang suka hati noh...satgi kena langgaq susah plak...

    ReplyDelete
  64. baru 1993 lol... sedangkan hang punya detail pon hang tuleh natang nie "Ambil la apa yang baik bagi korang di blog ini. Tinggalkan la yang tak baik, dan tegurlah aku." take it or leave it?? LOL la...hang...pelik toi...

    ReplyDelete
  65. Merapu jer fakta blogger ni.. Buang masa je baca.

    ReplyDelete
  66. Mamat ni tak tau ape. Saya ni pun ahli score A. boleh je kalau pelanggan beli secara runcit tak perlu dipaksa jadi ahli. X baik apa bendanye. Syarikat Kenshido benarkan sebegitu.

    Mengenai angka matematik impossibilities yang awak sebutkan tu, memang kalau ikut logik akal, boleh jadi seperti apa yang awak fikirkan. Tapi, hakikat dunia realiti sekarang ni, tidak ada langsung mana-mana syarikat MLM ASLI yang bankrap gara2 matematik impossibilities. Yang syarikat MLM bungkus semua tu bukan sebab matematik impossibilities, tetapi disebabkan kesalahan pengurusan, kelemahan guaman, dan produk yang lemah. Kalau tidak percaya, awak tanye pakar perniagaan yang menulis buku 'REVOLUSI MLM' tu. Awak tu masih mentah. Bab rezeki, mampu ke kita nak tentukan gunakan logik akal. Limpahan rezeki tu diberi oleh Allah, bukan matematik impossible.

    ReplyDelete
  67. Belajar u pun kena bayar. Nk meniaga mlm pun same jgk kne kuar modal. Pastu jual la brg tu yg pegi smpn buat pe. Klw kite nk tlg kwn kite yg susah. Kite ajk la kwn kite tu meniaga mcm kite. Itu je. Ape yg ssh sgt nk phm. Meniaga apa pun kena ikhlas dan jujur. Baru ada hasil. Kalau tak nak meniaga tak payah hasut orang lain dan memburuk burukkan org lain. Semuanya atas kehendak diri sendiri samada nak atau tak nak. Tak mampu laju maka perlahanlah. Asalkan ada usaha untuk berjalan. Kalau dari segi halal atau haram, produk itu produk pendidikan. Sama seperti budak2 belajar dkt u, kena bayar yuran pendidikan jgk. Yuran sekolah pun ada jgk nk kna byr. Duit tu halal ke haram?

    ReplyDelete
  68. ex-Kuantitatif Arau studentAugust 6, 2012 at 9:58 AM

    kepada Muhammad Arif Aiman Bin Isa...ko ni memalukan UiTM Arau & FSKM la...

    ReplyDelete
  69. komen yang baik, tapi, benda apa yang aku telah malukan ? tolong sedarkan student ialah malukan ? naiss

    ReplyDelete
  70. ex-Kuantitatif Arau studentAugust 6, 2012 at 10:50 PM

    kok ye pn ko nk mengutuk program org,at least ko sertakn la dgn fakta yg ko sndiri alami...ni kalo stakat bantai fakta dlm newspaper,internet,dgr org citer,baik xpyh...nk sedarkn student????sedar diri la sikit..ko 2 sape???MPP ke???MENTERI sendiri pn xkata pape...ko pulak yg lebih...stakat budak arau yg duk study kt arau,xkemananyer...pointer pn tah kemana,nk mengutuk org...

    ReplyDelete
  71. Antara straight A dengan score A, baik saya beli Score A. Lengkap, mantap, ada soalan past year, cntik, menarik dan lain-lain lgi.

    ReplyDelete
  72. AKU SOKONG BLOGGER NI. aku ada kawan join benda alah ni, kelas skip berkali2. untung lecturer malas sembang bnyk je dia x kena bar. mmg la benda tu tak salah, tp pada aku kan ke bagus klau pelajar tu duduk belajar then just join aktiviti yg disediakan oleh pihak u je. kalau dh smpai ponteng kelas, tipu sana sini apa berkatnyaa. 14k sehari pon x kemana. itu isunya sekarang ni. student dok ponteng kelas gi seminar and talk. kawan aku baliktgah2 malam sebab pergi talk, perempuan tu. keluar pula campur semua lelaki perempuan. kat situ dh nampak salah dia kat mana. ini betul punya cerita. pas tu geng dia yg pergi tu semua mak bapa tak tau dia buat mcm tu. pergi seminbar kat UIA tiap2 hujung minggu bayar smpai 70 naik kereta dgn lelaki. katakanlah accident, mak bapa tak tau, sapa yg susah??? siap paksa2 kawan2 join lagi. aku tekankan PAKSA! faham tak PAKSA!!! tu yg aku bengang sekali tu. dh org tak termakan paksaan dia, dia perginya buat bangang kat org tu mcm tu je. wth??

    ReplyDelete
  73. aku rasa tu masalah kwn ko bkn program score A...inilah yg jd masalah bila BUDAK U join score A...ada yg terlalu taksub pd duit sehinggakan sanggup memaksa orang...score A TIDAK MENGAJAR!!aku tekankan TIDAK MENGAJAR!!!utk PAKSA org suh join demi utk dpt 14k sehari tp HANYA mengajar cara-cara utk dpt 14k sehari...14k sehari pon x kemana???aku rasa mak bapak ko keja pon xdapat 10k sehari...ko sndiri keja nti pon aku rasa xkan dapat 10k sehari...

    ReplyDelete
  74. salam .. bila tarikh debat tu ?
    seriously, shock gle bila 1 post je da blh bangkitkan isu hingga ke report dan lawyer ..
    **jgn ada yg bmusuh ..

    ReplyDelete
  75. ramainya penyokong MLM tipikal.
    hingusan saja yang terpedaya.
    juga mereka yang tak mahu ambil iktibar.
    yang mendabik dada di atas, hasil ribuan, puluh ribu yang tersungkur jatuh di bawah.

    ReplyDelete
  76. Pendek kata yang kaya Cina (Owner Score A is purely Cina)..panjang kata Melayu yang bankrupt..

    ReplyDelete
  77. To Muhammad Arif Aiman bin Isa, i really need your phone number .. TQ

    ReplyDelete
  78. Terlalu personal. Tapi kalau nak jugak, sila email ke aiman_ayie93@yahoo.com beserta maklumat diri (yg perlu sahaja) dan tujuan.

    Sy check email setiap hari, tapi blog tak.

    ReplyDelete
  79. to admin, aku harap ko tak delete post ni.aku xnak tgk bdk2 mlayu kene tipu lg.especially student.thnx 4 dis post.

    ReplyDelete
  80. yup...haram jgk ASB tu...

    ReplyDelete
  81. Assalamualaikum nama saya rotiscore a saya adalah ahli score a dari tahun 2010 lagi,dan saya juga bermula dalam score a pada umur saya 18 tahun lagi,dan Alhamdullilah saya pun telah berjaya dalam score a and actually score a mmg boleh berjaya tetapi saya perlu menjayakan org lain..bagi saya Network Marketing industries is the best industries in the world..

    Kepada pemilik blog saya minta maaf atas kata2 kesat atau kebiadapan rakan2 score a saya terhadap anda.saya tiada niat utk memburukkan sesiapa sama ada yg ahli score a ataupun bukan ahli score..
    Saya tahu ramai yg tidak minat dengan MLM saya adalah salah seorang daripada anda juga..tetapi saya nampak ada kelainan dalam Score..yes i know ramai dri anda tidak minat scam or cari2 org actually cari org kerja polis or along saja..kite dlm score a we just share bende yg baik dengan org lain..kami ingin membantu ramai anak2 muda kita terutama melayu untuk kita bangkit kembali dlm negara kita sendiri
    Tetapi mengapa score a di pandang negative mungkin berpunca dri saya dan rakan dlm score a pokok x kan bergoyang kalau xde angin btul x..mmg btul saya sendiri pernah menipu kawan baik saya utk dtg mendengar preview..sayetahu perbuatan itu agak salah dan mmg tak patut dilakukan sama sekali..saya mintak maaf bgi pihak scorea..tetapi selepas saya menyedari perbuatan itu saya cuba ubah cara utk berkongsi peluang ini dengan cara yang lebih syariah dan boleh diterima umum..
    Dan akhirnya saya boleh berjaya tanpa menipu rakan2 saya..

    Dan nak jadi senang bukan senang..saya terpaksa lakukan pengorbanan utk berjaya..saye korban kan masa saya,saya korbankan jiwa dan raga saya..utk saya capai kejayaan hri ini..saya bukan lah anak org yg senang..klau sye ingin meniaga besar besar saya x mampu kerana tidak mempunyai modal yg besar..dan kalau teruskan berkerja mkn gaji saya dh tahu utk diri saya pun tidak cukup,bagaimana saya nak bantu ibu dan bapa saya,mcm mana saya nak hanta mereka pergi Haji..saya tidak tahu bila ibu dan ayah saya akan meninggalkan saya,mungkin saya meninggalkan mereka dahulu tiada siapa yg tahun,sebab itulah saya tidak mempunyai masa utk tggu,klau sye bekerje hanya mkn gaji 10tahun lgi pun blum tentu sye dpt bantu ibu dan ayah saya,and belum tentu pun mereka masih bernyawa di mka bumi ini,
    Saya bersyukur kepada Allah S.W.T kerana mengurniakan satu peluang rezeki yg tidak semua Allah pilih utk dibukakan pintu hatinya join business ni..Allhamdullilah Allah tidak mnjadikan saya seorang yg kufur kepada nikmat..yg tidak sombong kepada peluang..

    Utk Aimanayie
    Saya mintak maaf bagi pihak zrbmc dan seluruh warga score a..mungkin kata2 kami atau perbuatan kami yg mungkin menyakitkan hati aiman,maafkan lah kami sesungguhnya sebaik baik manusia adslah manusia yg memaafkan org lain.

    Utk warga score a
    Jangan lah kita nk marah2 be professional ok x guna kita nak bergaduh sesama kita..saya tau niat anda utk memperjuangkan kebenaran tetapi x perlulah kite guna bahasa2 yg kasar..ada cara yg lebih baik ok..ingat apa pesanan sifu aziz samad buang 6M terutama dlm kes ni MARAH,MENYALAHKAN..jangan hnya tahu pesan kt group tapi kt diri sendiri kantoi..

    Ok tu saje Assalamualaikum

    ReplyDelete
  82. aku suka komen ni.beradab dan professional.cuma kita tgk ahli politik kat malaysia ni.dlm bergaduh politik pun rata2 diorang marah maki hamun kt depan kamera.dan bila time event kt mana2 contoh rumah terbuka PM ka.semua MP BN atau Pakatan pun bleh duduk semeja.camtu la patut kita contohi.
    #aku neutral.

    ReplyDelete
  83. Kwan2.. Hebatttt....

    ReplyDelete
  84. Hebattt... Dr Nini...
    Moga dyorg dpat ptunjuk..

    ReplyDelete
  85. Kasihan aiman...
    Walaupun sy tak pernah pn join score a,ni just pendapat peribadi beliau je...masing2 ada pendapat masing2 btl tak?
    Takkan la sampai nk saman menyaman plak...kita kan saudara sesama islam?
    Sy sgt malu bile membaca komen2 yg mengandungi unsur2 bahasa yg sgt kesat dan sy sgt sedih bile melayu sesama melayu bergaduh sesama sendiri
    Walhal hal ni boleh diselesaikan secara baik.
    Sy tidak berpihak mana2,cuma sy kesal dgn segelintir yg membuat sy terkedu bila membaca komen2 di atas...
    Akhir kata,tak salah kalau kita berdamai...malu sgt2 bila bangsa lain perlekehkan kita kerana hal sekecil ini...
    Semoga Allah membuka pintu hati kalian agar dpt memaafkan antara satu sama lain..

    ReplyDelete
  86. Salam semua....MLM score A ni.. sebenarnya xscam pun.. ni pendapat sy. sbb score A ada produk maa... jual beli kan.. yg wat scam nya orgnya....yg tipu org..orgnya jugak.. dlm bisness ni byk tipu daya utk dptkan customer/prospect/client (ni hakikatnya). 1 benda yg sy ingat dari kata2 aziz samad " you bukan salesman utk jual produk tp you networker mencari rakan niaga" baru income boleh cepat naik.. jd disini sy nampak ia fokus pada memperkenalkan kpd org supaya join bisness sbb $$ bkn sbb produknya superb..sy harap leader2 hebat di zrbmc lebih fokus pd produk..(fokus lebih mendlm pada produk n cara kegunaannya) bkn fokus pada $$ semata2. ni hakikatnya.. tq salam..

    ReplyDelete
  87. Amboi sedapnya bodohkan orang... Tapi cara korang ajak masuk tu macamana? Ye la, semua korang buat halal je...

    ReplyDelete
  88. Salah Dimata Kalau Tak Nampak, Salah Dihati Kerna Salah Tafsiran. Fokus pada $$ tak salah. Sebab kita WAJIB KAYA supaya boleh bantu orang lain, terutama orang islam yg MISKIN HARTA, MINDA DAN PEMIKIRAN. Mereka yg MISKIN tidak salah, tinggal lagi ILMU yg mereka perlu tanda di dalam minda. PRODUK sudah SUPERB. Dato Aziz bertanggungjawab untuk mengayakan orang lain. Itu JIHAD beliau setelah berada diPUNCAK KEJAYAAN. Itu JANJI yang beliau buat. Makna kata siapa pun anda, datanglah berjumpa dengan beliau dgn hati yang terbuka (khusus utk mereka yg nak ubah kehidupan). Kerana beliau tidak memilih siapapun kita.

    Kaya tidak salah sebab ABD RAHMAN BIN AUF pun KAYA. Dengan kekayaan beliaulah maka sekolah terbina, bantuan peperangan boleh di hulur, Syariat Islam tersebar... keselamatan Agama Bangsa & Negara terbela. Kemiskinan Bukan Untuk Diwarisi, Kemiskinan Adalah Satu TRANSFORMASI. Orang Kaya yang SOMBONG Allah benci, Orang Miskin Yang Sombong lagi Allah benci.

    Berfikir dengan bijaksana, jangan sampai tak nampak. SALAH DI MATA KALAU TAK NAMPAK, SALAH DI HATI KERNA SALAH TAFSIRAN. Kerana salah TAFSIRAN, kita semakin ketinggalan dengan orang Cina. Kerana ikutkan hati, sekarang ini pun kita ketinggalan dibelakang kaum India. BELILAH MASA HARI UNTUK KESENANGAN DI MASA HADAPAN.

    ReplyDelete
  89. mcm ni kew melayu...ape pon xboleh..smpai mati pon melayu tak maju...

    ReplyDelete
  90. klu btul mlm nie sgt menguntungkan mesti berduyun org cina masuk....sbb ak rase diorg lbh hebat dlm pengiraan untung rugi nie...

    ReplyDelete
  91. korg balas je la entry blogger nie dgn wat entry lain..x yah nk bising kat ruang komen nie....klu korg leh kuarkan fakta lagi bernas dr blogger nie dah tntu korg btul..nie x yg korg buat duk marah empunya blog....

    ReplyDelete
  92. Orang senang tgk kite susah ..tapi orang susah bile tgk kite senang .dah tak berjye buat program ni mulelah caci maki .tapi kalau korang semua nak tau org dlm mlm boleh melahirkan 100 jutawan dlm mase setahun .aku pun buat jugk SCORE A .tapi tak berjaye .tak de pun smpai nak scam2 pejadah ni .asal balik modal dah la

    ReplyDelete
  93. haha beberapa hari yg lalu aku baru kena..cerita dia mcm biasa la..mula2 member pancing ajak nk berlanja makan aku ok ikut je la..Tup.tup aku sampai kedai makan jadi mcm kedai nk cari jodoh, setengah diorg berpakaian kemas kot hebat, tmpat parkir kereta mewah2 besar2..WOW akhirnya ak sedar apa yg bakal brlaku rupenye nk ajak MLM time tu rasa kelakar+rasa nk maki je kt member aku ni tpi nk wat camna dh sampai alang2 join dgr..

    apa yg ak nk ckp kt sini ak x setuju dgn "CARA" dia tu pancing org mcm tu..kan menipu mcm tu mula kata nk ajak pergi makan last2 HARAM menipu, memang sakit hati..xpasal2 kena dgr ceramah berjam buang masa aku, yg best lepas ceramah "HEBAT" tu ak dibwa masuk ke 1 ruangan ni, tu kira tempat nk "Deal" ngan korang la nk masuk program ni ke x..

    lepas tu kira mcm agen pakai Kot bagai dtg buat sesi soal bicara ttg score A ni..yg best dia mcm "PAKSA" korang tau secara xlangsung tu yg buat aku rasa panas tu.. spatutnya kita diberi pilihan samada NAK atau TANAK tpi melebih2 mcm paksa kita JOIN jgk..buat kita rasa seba salah..senang mcm ni la ak ckp xnak kira xnak tpi mcm org x reti bahasa tup.tup dia sekolahkan kita balik kata ni lah org melayu mcm2 alasan la, xnak maju la, xnak rebut peluang PUIHH! butuh la ini bkn soal ak malas ke kasi alasan ke ini soal ak XNAK reti? tgk muka diorg mcm dh taksub nk duit sgt.. haha yg penting ak x termakan dgn semua ni..

    ramai dah ak tgk member2 ak yg join MLM ni semua skrg xjadi apa..last2 keje 7-E dulu ayat indah bulan depan ak dh boleh pakai BMW la rumah besar la PUIHH..sedih ak tgk, ak trserempak ngan member ak yg "MLM" seketika dulu keje 7-E, 1st trsrempak ngan ak dia malu, mcm x mau ckp x mau pandang ak yelah dh malu..ak just tegur2 biasa then ak blah.. skrg ak nk tgk member ak yg sorang ni dlm score A boleh jadi apa lepas ni..

    yg penting fikir dulu sebelum buat sesuatu keputusan jgn terburu2 tidak diri sendiri yg rugi..jangan mudah dengar cakap orang mcm tu je..tu la nasihat aku..terima kasih kpd blogger ni hehe

    ReplyDelete
  94. Terima kasih utk info, semuanya sgt bguna. Sekurang2nya kami tahu buruk baiknya score a ni. Klw pegi seminar, mrk hanya cerita yg manis saja. Pada sapa2 yg bminat maka troskan lq. Cuma saya x setuju cara score a pancing org g seminar. Perlu berterus terang, jadi org tu bole pilih sama ada nak hadir atau tak, x la membuang masa kerana ramai yg x bminat dgn MLM. Kita hanya berusaha, rezeki tetap d tangan Allah.

    ReplyDelete
  95. Smlm saya pergi seminar score a, alhamdulillah mrk x paksa sya jadi ahli. X perlu jadi jutawan utk bahagia, saya bsyukur dgn khidupan saya. Brusaha bkerja, cukup rezeki kwarga dan ada masa dgn anak2. Dalam 70 jutawan yg dicipta oleh score a, berapa ramai pula yg hanyut x balik modal? Mungkin 150 juta kali ganda lebih banyak.

    ReplyDelete
  96. Setuju dgn statement "Orang senang tgk kite susah ..tapi orang susah bile tgk kite senang". Dah jadi macam sifat orang MELAYU terutamanya. kalau bukak kedai makan pun boleh kena santau inikan pulak bisnes MLM. Adat jatuh menjatuhkan orang lain tu dah lali sangat kita dengar. Dalam pekerjaan pun sama situasinya. Pokok pangkalnya "TEPUK DADA, TANYA SELERA". Nak atau x nak tu keputusan sendiri.

    ReplyDelete
  97. hahaha...plik ak ngn tuan blog ni...die ckp score a scam..tp las2 bg link straight a plak..lbh krg je ak tgk..hahahha...dunia2......

    ReplyDelete
  98. :)

    program tuisyen online skor A bukan SCAM, tapi program usahawan skor A tu yang sepertinya scam.

    dan link ke straight A ialah sama ja fungsinya seperti Score A Portal just ia jauh lebih murah

    :)

    ReplyDelete
  99. Orng selalu gagal adalah orng yg selalu menyalahkan orng lain. Jgn ingan sesuatu rezeki dtng bergolek. Sesuatu kerjayaan dtngnya dari usaha gigih , titik peluh seserong. Mana2 ahli yg join usahawan Mlm ak doakan anda.semua diluar sana semoga.berjaya . Ada 2 benda penting dlm peniagaan mlm nie iaitu cari la leader atau group mlm yg dpt membantu downline die dan ahli tu sendiri.mesti bekerja.kuat untuk mengubah nasibnya.mana Orang2 iri hati adalah orng yg selalu gagal dlm idup die dan orng mcm.nie selalu dibenci oleh masyarakt.

    ReplyDelete
  100. Jgn suka2 kata org malas. Bagitau sapa yg nak idup susah? Tugas kita memang berusaha tapi semuanya Allah yg menentukan. Memang sistem MLM mcm tu, menggunakan org bawah utk menaikan org atas. Di sebalik yg bjaya di atas, lebih ramai yg terbongkang di bawah. ITU LA MLM.

    ReplyDelete
  101. kenapa org yg buat blog nie x tunjuk muka kalau program nie betul2 salah... tunjukkan lah wajah...

    ReplyDelete
  102. mmg bkn scam un sebab ad sijil patuh syariah...agak2 la ...ko un..laen kali selidik betul2....ag un 2.5 dari pendapatan akan ditolak masuk zakat...xkan duit haram nak tolak masuk zakat..pikir ar aiman.....aq gase ko yang was2,.....so jgn le bagi owg laen was2..ibarat ko tutup periuk nasi owg laen nk cari sumber yang halal...,,allah kate dosa denagn allah ,die boleh ampun...Tetapi...dosa dgn manusia ...susah nak ampun...ko nie kira d fitnah d nie.....,.aiyo....tepuk dada tanya iman bro...,,

    ReplyDelete
  103. xhabis2 lagi score A..sy dr zrbmc group dh pergi kempat2 talk boom and etc bla2..skang stop sbb smua kejar kepala bukan jual product..product ok but pricing terlampau sangat..sifu aziz tu ok..dari nobody ke somebody...byk dapat belajar dari dia..siapa nk blajar pasal business and mcm mana nk public speaking dgn baik..pergi ke-empat2 program tu..hahaha..

    scorea nye org dh mai sini comment mcm2..xyah nk bising sgtla kaya2 tu..mmg 12k 14k sebulan..tp tak tetap..org bawah tak gerak gaji 100 pn xdpt...sifu aziz ada btau..bila time cuti bleh smpai xdpt apa2..so cari la downline multi racial..

    and bising pasal guna duit ptptn ke duit cukai yg korg bayar ribu2 tu ke..duit tu recycle gak masuk income ko..igt kebykn student kaya ke nk join mlm ni..dhla 7xx,2xxx,6xxx..gila..

    apa2 pun..kalo kena paksa gi boom tu..suruh leader/introducer belanja makan lepas boom tu..atleast free lunch..scoreA is a pure head hunter....halal haram wallahualam..atas org tu ajak downline dia..niat xmenghalalkan cara...

    ReplyDelete
  104. Pada saya, sebenarnya agak sukar utk mengajak rakan2 mengenali produk dan pelan pemasaran dlm MLM. Kerana itu mereka (ahli MLM) terpaksa menggunakan helah@tipu daya padahal niat mereka baik (ada juga yg niat nk duit smata2 a.k.a niat xbaik), utk memperkenalkan satu kaedah @ cara mencari rezeki. Rezeki Allah terbentang luas, hanya manusia yg pendek akalnya sahaja xnampak. Salah satu cabang rezeki yg Allah kurniakn di atas bumi ini adalah dalam MLM @ network marketing. Sy percaya rata2 org Melayu kita akan katakan mengarut @ dlm minda mereka akan ada perkara2 negatif bila kawan mengajak mendengar preview MLM. Saya pn xpasti kenapa perlu ada persepsi sebegitu, bagaimana persepsi sebegini terbentuk @ timbul dan mungkin kerana itulah juga byk blog2 sebegini terhasil. Minda mereka akan diset kepada 'ni nk mngabiskn duit aku la ni' atau 'dah kena dah... masak aku duk dgr ceramah mengarut ni' atau 'ko org atas bleh la, dah kaya, aku org bawah...' sedangkan mereka xdengar intipati, fakta serta menilai apa yg disampaikan dalam preview tersebut dengan jelas. Mungkin ada rakan2 yg tertipu daya, terbuka hati dan jelas dengan apa yg disampaikan dlm preview. Nasihat sy, mnta maaf lah kpd rakan2. Jelaskan kpd rakan2 apa sbnrnya tujuan kita mengajak mereka (setelah mereka masuk @ duduk dlm preview). Dan satu lagi, MLM tidak semata2 mengkayakan org atas. Mungkin ada pelan pemasaran MLM lain yg mcm tu, tp anda perlu mengkaji pelan pemasaran SCORE A, bkn MLM lain. Kerana itu SCORE A diiktiraf sijil kepatuhan syariah dn diiktiraf oleh Lembaga Zakat utk menerima zakat pendapatan setiap ahli Score A. Saya harap penulis blog jelas dengan kenyataan beliau. Jgn hanya kerana anda tidak pasti @ was2, anda nk org lain turut sama was2 seperti anda. Seeloknya dapatkan kepastian bukan dengan hanya tuduhan semata2. P/S : Sy pun menggunakan teknik tipu helah juga di awal2 keahlian, tp dah minta maaf pada rakan saya tu... peace ;) muafakat membawa berkat

    ReplyDelete
  105. your points of view... should I say, 'What are you talking about ?'

    ReplyDelete
  106. Tak payahlah rakan2 Score A layan budak2 yg tak ada pendidikan tinggi mana ni.. Hidup pun baru setahun jagung. Tapi cakap mcm tahu semua. Buang masa aje. Lebih baik kita gunakan masa dan tenaga yg kita ada sekarang ini sebaik mungkin untuk memperkasakan ekonomi kita dan umat Islam. Kalau diikutkan cakap2 SNIOP dan kerengga semua ni, kemana pun kita tak boleh pergi. Diri kita pun tak akan maju seperti mereka. Orang lebih senang lihat kita susah, dan mereka akan jadi susah apabila mereka lihat kita senang. Pedulikan mereka semua ini.

    ReplyDelete
  107. Good one Sir!

    That is just what all of you should do from the beginning; be matured and ignore this nonsense post of me since , Im just a setahun jagung and tak ada pendidikan tinggi mana.

    Good one Sir. Indeed.

    *saya tak tahu mana tuan baca tentang orang yang tiada pendidikan tiada kelogikan akal atau fikiran dan orang muda tiada kebenaran dalam percakapan.

    bla bla bla.

    I am agree with one "gunakan masa dan tenaga yg kita ada sekarang ini sebaik mungkin untuk memperkasakan ekonomi kita" , but because the sentence "dan umat Islam" gave me some aches on my nerve, I have questions for yourself.

    Are you really doing this for our economy ? For our religious ? Just answer that questions for yourself. Don't reply. I don't need it.

    And if you want to fight my words back, dont waste your time, it won't change any of my words in this post.

    Salam saudara.

    ReplyDelete
  108. salam, sorry mencelah..awak nak sangat ker org bukan islam lebih kaya dari umat islam.fikirkan di mana kita sekarang..!!!

    ReplyDelete
  109. yang sebenarnya program ni menipu orang ker tak? aku tak pandai nak cakap panjang2 lah... semalam aku di jemput pegi tapi pemerhatian aku kat kereta yang ditunjukkan no pendaftaran roadtaxnya mati dan lain dengan no cermin? belakang semua tak tau keta saper, betul ker dapat bayaran selagi ada orang masuk jangan jadi macam kump. yang lepas2 sudahlah harapkan bantuan bala yang datang.

    ReplyDelete
  110. Asalamualaikum Aiman. aku pun nak bagi pendapat gak ni.
    Dalam MLM ni (termasuk le SCore A yang aku pernah join dulu la kan)
    Orang yang dah berjaya dalam perniagaan ni kata kat AKU ( bukan AIMAN ok) " kalau kau nak berjaya macam aku....kau ikut cara macam yang aku buat sebab aku pun ikut cara yang sama macam orang yang suruh aku buat macam dia buat.....Lepas tu kau ajar orang lain juga buat yang sama macam yang kau dah buat"

    orang buat A, kau buat B,
    org join bisnes dan ajak org lain join bisnes...kau join bisnes tapi dok diam tutup mulut ....memang tak jadi la
    ....org masuk keta, letak kunci pas tu putar dari ignition ke start
    ....kau masuk keta.. tapi kunci keta masih dalam poket seluar macam mana keta nak gerak.

    Asasnya, berniaga...ada barang, jual barang dapat duit. Bisnes MLM, ada barang, jual pada ahli (maksudnya galakkan pembeli lain menjadi ahli sambil membeli)...kau dapat komisen....kau buat lain daripada ni...sah kau akan gagal.

    Aku observe dalam MLM secara general nyer....ada ramai yang berjaya...ramai jugak yang terkandas. Yang dah berjaya kalau kena hentam puting beliung pun...dia kata "well I still make money more than you"...yang gagal akan kata "shit...he make money more than i am ...how d hell he did it?"

    Persoalan scam tak scam....yg berjaya kata bukan...yang gagal kata ya (sekali lagi bukan merujuk AIMAN ye).

    Ok la bro...aku pun sebenarnye tak brape berjaya dalam score a ni..kihkihih

    ReplyDelete
  111. aku pn baru je tertipu ngan member kate ceramah dari kementerian pendidikan,then ade mkn2 ke ape ke..mula2 mmg la ragu2 sbb xde kot cramah dari kementerian waktu malam,nk kate dinner pon x plak coz pakaian bebas pakai ape2..smpai2,kate strt kol 8,akhirnya 8.50 strt tp dr kul 8.15 kate dh nk strt2 sbb tgu org dtg..tp x ramai mane pon org dtg,4 org je orang baru temasuk aku..yang selebihnye,mbr2 dorg sendiri..i admit yang penceramah die cuba bangkitkan mood ngan wat lawak la,tp x pla tnya dh mkn ke blm pe sume..ujung2,abis kul 10 walhal kate nk 40 minit je kot ambik masa.then pkr dpt la kuar g mkn,tba2,dtg plak leader2 lain wat grup kt kami yang berape org je ni(dlm bilik 2 ada lebih 40 krusi,tp yang ada org xsmpai 20)dorg ne plak,pas sorg,sorg lagi bukak cerita,siap tnya duit dalam akaun pe sume,walaupun awal2 dh bgtau baru graduate...sdg cari keja..tp suh gak join,then bla kate la nk cari keje ntk wat modal,kate lak keje tu td cm xde makna la ape la,gaji kecik la,wei nama pn graduate,nk cari duit,lau gaji kte dpt 900,900 habih ngn korang?split payment?jd kalo nnt mak bapak tnya mane g gaji nk jwb ape?program skor a mmg bgus,dpt tingkatkan prestasi ye sy x nfikan,bt cara leader2 nk carik downline ni yang xdpt dimaafkan,dorg pndg $$ je,tp sbnarnye xpnh cb pn prduk tu..sy stuju pos di atas mengatakan dpt lahirkn 100++jutawan tp yg kt bwh2 tu bape yg kene pijak utk dorg jd jutawan 2?nk kate x brusaha,menipu bgai nk ajak utk promosi?balik pd cite asal,laz2,dkt kul 11 baru la dibebaskan setelah bagi alasan berbagai agar dorg ni xkecik ati..tp time tu dh gstrik n kepenatan dh xde mud nk makan,penceramah die td lak,jz tgk semacam je..pendapatan 10k xdpt ke blnja kmi yg 4 org ni g minum ke pe ke?bape la sgt hrga air 4 cawan tu..then slh sorg downline dorg yg 3 bln msuk yg kate dpt wat pendapatan 1bln dlm smgu,pkai gak kasut bruk mcd die..alamak hai..penampilan tu penting la kalo nk promote..n one more thing,orang yg sme je dorg gunakan sbgai contoh,dr penceramah kepada leader grup kcl td,sume jual nama org sme je..xphm aku..ade buku,(lupe tgk edisi baru ke lme) tp mcm dh nk tekoyak ke ape ntah n x sume member bonafide ni dpt..then kate xbwak pamplet sume tgl kat kl(kejadian ni kt kuching)seriously la mereka ni kene improve..sy skong prduk ni,tp maaf,sy xskong cara mereka nk duit yang mana sgt berahsia skali cara nk suh org g seminar..

    pengalaman n expericene sy smpai dpt migrain...xbuang masa,tp x slesa apabila dipaksa dalam nada memujuk..

    ReplyDelete
  112. aku dan isteri rugi lebih 10 ribu joint score a, score a telah mengenalkan aku apa itu mlm. sekarang taubat aku tak akan joint mlm lagi. aku heran kenapa mlm score a ni yang kena hentam. mlm lain tak ada pula. aku rasa score a telah menyebabkan chake mate kepada semua mlm.

    ReplyDelete
  113. sangat sokong dengan kata2 anda..(yg pegi simpan buat pe)..jual la kepada makcik2 yang ada anak 7 hingga 17 tahun...sa sendiri wat cm ni,beli card n jual pada org2 yg betul2 memerlukan.stakat ni smua org puas hati ngan produk ni.menjamin keselamatan anak2 lagi cz x perlu fikir keselamatan dorang time g tuisyn kat luar.duk rumah guna tuisyen internt lgi bagus.lw nk ckp mhal, kat luar lgi mhal 1 subjek da brape da. score A ni lw bahagi ngn 12 rm74.70 je.mugkin pengasas blog ni x brape nk faham kot.dekat dunia ni lw nk ckp duit, smua kena keluarkan duit, cara susah tw senang msti nk keluarkan duit.blajar x guna internet pn kena guna duit gak cz kena beli buku2 rujukan.sa brani ckp ni cz anak sa sendiri guna Score A. lw nk ckp benda ni x baik, x baik ckp cm 2 cz hati manusia sebenarnya busuk.

    ReplyDelete
  114. saya tak cakap pun program tuisyen online Score A ni tak elok :p

    saya sendiri pernah guna tau......... saya ada tulis di awal2 post ? adeh adeh.

    dan Sa, cara awak berniaga saya tak cakap pun salah, saya cakap yang menghasut, yang mementingkan duit sahaja dengan cara tipu2 bagai tapi bukan dengan niat yang baik... thats why saya cakap scam..

    susah Sa kalau nak terangkan baik2 apa yang saya nampak as a student ni dengan permainan Program Usahawan Score A ni ke atas students...

    sebab tak ramai pun yang nampak..

    ReplyDelete
  115. disebabkan awak post sesuatu yang panjang dan hmm saya patut hargai walaupun banyak soalan dah terjawab di dalam tulisan saya..

    1) pernah langgan, dan telah saya nyatakan, Program Tuisyen Online Score A sangatlah baik!

    Program Keusahawanan Score A tidak baik bagi saya sebab saya dengar ceramah dan sangatlah annoying cara penceramah2 yang saya dengar yang menghasut students utk dapatkan duit. Cara tidak kena. Bukan jual produk, tapi ramaikan downline.

    sampaikan students sendiri terbawa2 mencari downline utk dapatkan duit and then ada yang tinggal macam tu je downline terpakal2.. saya nampak..

    2) kalau orang dah sekarang saya cakap macam ni pun takde orang nak dengar sangat, cakap setahun jagung lah cakap muda lah apa lah takda ilmu sangat lah takda pengalaman bagai lah, isi percakapan saya tak ada guna tak ada benar.

    hey, apa saya nak expect dari menteri2 dan PM kita tuh ? Tell me maybe ? C'mon.. Life is unfair.. Can't you see it ? Everyone is a people, and people make mistakes secara sengaja or tak.

    3)head hunting is actually, hmm cara yang banyak digunakan oleh students untuk dapatkan duit. Tell me, dari mana diorang belajar ? nak cakap mereka ni setahun jagung and all, kenapa ajak diorang masuk biz ? perkenalkan ? jaga lah mereka and then. not me. dan

    seriously saya tahu hidup makan gaji pun memang susah sekarang ni, peluang mencari duit lebih sapa nak tolak bukan ? saya tak cakap itu salah, but mesti ada cara lain selain menipu.. (apa maksud saya menipu ? malas jawab, dah terang tapi orang tak faham, be a student, dan cuba involve dalam score a ni, then tengok lah keadaan sekeliling)

    4)saya sedar dengan kewujudan jual portal dan downline tu dalam program score A, dan cabang2 bagai tu. Menjual tidak salah, ia salah satu akad. Cari downline pun tidak salah, as kita hendak tolong orang disamping dapat sedikit komisen, tapi, bila dah obses nak cari downline ja. hmmm. saya sorang agaknya fikir cari downline sahaja ni agak tidak betul dan menipu macam tu. takpe lah.

    5)was was masih lagi dalam akal fikiran saya. Maksud saya, hukum hakam ialah hak Allah. Meskipun ustaz yang berpengatahuan lebih dan banyak dalam bidang mereka, meski mereka dapat menjatuhkan hukum sedangkan ianya ialah hak Tuhan ? Nampak tak betapa was was nya saya ?

    dan plus, we are all people. *tak silap komen2 kat atas tu ada mention ustaz tu sendiri hadir dan join score A.. hmm.. saya silap baca mungkin.. takpe lah

    ReplyDelete
  116. 6)again, saya tak mention walau sekali pun dalam tulisan saya yang menjual portal is a scam. like seriously saya tak pernah sekali pun menyatakan menjual portal ialah satu scam atau itu ialah point saya yang mengatakan ianya ialah scam.. saya tak tahu di mana atau macam mana kamu boleh membuat kesimpulan sebegitu. haha. tapi, saya tak kata pun :p

    dan lagi, again, saya cakap, permainan program ini kepada students, mencari downline bagai. hey, itu cerita NEAL ? cerita students lain ? C'mon.... again.. we are all people.. takpelah..

    7)Wow ? Just wow... saya harap kamu berjaya di dalam hidup kamu, dunia dan akhirat.. Cina dan India ? Be them then. Im a Malay. And I have my own thinking.... Again, don't just because of that scumbag malays kamu nak samakan semua Malay... PM is a Malay, that ustazs too, they are Malay aite ?

    again.. people will always be a people..

    8)Haihhh..... you should ready my blog tahun lepas maa eh tahun bila tah post ni.. I didn't even change any of its content because of the hmm apa eh, isi yang asli time saya menulis, as nak respect semua orang di sini.. saya boleh je ubah ikut saya mahu as post itu hanyalah pendapat, kalau lah kamu baca di awal2 ayat saya.. kan ?

    again.. kamu dan saya are people .. or is it just.. never mind..

    9) jangan risau.. saya malas actually nak beratkan otak tahan karenah manusia ni.. so , saya tak kan email kamu apa2 pun kot.. don't worry..




    as you see.. good name, good intro such as, "Hi, saya Aiman, umur 20, saya student, duit dari kerja sampingan saya 12k sebulan, rumah dah ada, kereta sendiri dah ada" dari Jutawan IT.. nah...

    Can't you see permainannya ke atas orang Melayu ? Can't you really see it ? nevermind.. saya rasa saya sorang ja yang fikir macam ni.. soo, ikut kamu lah nak fikir apa2 pun, dan saya harap saya menjawab dengan baik..

    oh, dan, terima kasih kerana komen panjang :) I do really appreciate it, dan juga tiada maki hamun macam orang gila..

    my email - aiman_ayie93@yahoo.com

    Wa'Salam.

    ReplyDelete
  117. haram 2 pun masuk jugak. inilah fitrah manusia.

    ReplyDelete
  118. Ni la program yang dah kencing aku dgn pakej EE.Haramjadah sungguh.Usahawan konon,padahal diorang dah lega sebab dapat jual 30 set sekaligus kat aku.Lagi cepat kaya dari jual sekeping2.Silakan menikmati azab makan duit hasil menipu.

    ReplyDelete
  119. Fairlady haram,rumah haram,seluruh group skor A yang dapat benefit dari duit aku tak kan aku halalkan.

    ReplyDelete
  120. In the name of Allah..

    May I add something? Personally, it was my true experiences and to be frank, it was a bad experience. I was once a member of Score A Program. Ditarik masuk secara paksa oleh seseorang yang saya fikir rakan walaupun tak berapa rapat. I was very afraid at that time because I was in my final exam week. One evening, "SHE" called me to accompanied her to a talk program. The leader of my friend (which actually her cousin) treated me nicely until I feel comfortable and not suspecting anything bad. But somehow I feel like been cheated when he took me to a building so-called ZRBMC with his car. Only then I smelled something fishy there. Like others did, they persuaded, provoked and put a bottomless well of hope to make me become a millionaire and what not. We can see the way they forced me to join this program unwillingly is not good and some kind of fraudulent. They never explain the terms and conditions briefly and asked me to just sign the agreement, and I was trapped at that time. Then the leader forced me once again to collect money and withdraw all of my savings. I had no choice but to lend for at least RM900 (The Kit-RM800 + Seminar-RM100) from my friends which most of them are students! After joining that, the leader keep forcing me to do this and that, on and on like that. Those requires us to spend more money whereas we don't have much left as a student. My life was truly messed-up and I decided to quit. My leader was totally angry and mad at me and made a harsh status on his Facebook. Without any single word or guidance, he left me just like that. Albeit I managed to get 2 downlines, I still feel guilty towards them until now. And because of that, we had lost a big sum of money and our relationship as a friend has ended up. That's what makes me feel unforgivable until now. My friend, Sahabat Kerana Allah, telah putuskan hubungan persahabatan antara kami..gara-gara Score A! And that's why I choose to say NO to this program. This is my final decision.

    ReplyDelete
  121. For you Salmah Solehah - Feels sorry for you. But, I hope, nanti, InsyaAllah kamu berdua akan berkawan baik.. Well, kalau kamu betul2 ikhlas, mungkin ada hikmah disebalik semua tu.


    For everyone ZRMB-what ? - Ini ialah komen pertama yang betul betul sebijik dengan fahaman dan situasi yang berlaku disekeliling saya.

    Looks carefully.. just take a look, carefully.. Have some shame maybe ?

    ReplyDelete
  122. Tuntutan Permohonan MAAF dari Rusyainie Ramli & Mohamed Saffian Mahmud Mohaiyuddin atas FITNAH kepada kami

    http://iluvgold.blogspot.com/2013/04/tuntutan-permohonan-maaf-dari-rusyainie.html

    ReplyDelete
  123. score a dah mampusss....

    ReplyDelete
  124. saya akan menyokong dan sentiasa ada di belakang puan . sy juga ahli score A . para leaders di group kami semua org yg hebat2 belaka sementara mamat blogger ni hanya sekadar budak hingusan .

    ReplyDelete
  125. please do kindly elaborate the word 'budak hingusan', as for what I see, you were talking to your self -..-

    ReplyDelete
  126. saya juga telah ditipu oleh score A ini.saya sudah menjelaskan bayaran hampir 4 bulan.tetapi portal yg dibayar masih tidak diperoleh sehingga ke hari ini.score A penipu.harap tiada lagi yg mnjadi mangsa slps ini.

    ReplyDelete
  127. bro admin... gua rase mungkin mate die masuk duit kot... yela skor a la sngt... hahahaha.... pape pn gua terus menyokong lu bro admin...

    ReplyDelete
  128. ape khabar mereka yang dulu berdegar mempertahankan score a ni? dah kaye raye ke?

    ReplyDelete
  129. Aku pun pernah kene tipu dengan program score A durjana ni.. satu sen pun x dpt.. kononnya nak tolong cari downlline tapi bila dah bayar diam terus jer, memang but*h la derang ni makan duit haram.. memang aku xkan halalkan sampai bila2

    ReplyDelete
  130. Sy joint gak skor A dulu. Nasib baik dapat jual habis semua kad tu. Dulu ada juga ajak kwn2 joint. Alhamdulillah mereka tak masuk klu tak sy yg akan disalahkan klu tak berjaya. Bg sy skor A mmg bagus cuma bila dijadikan MLM tu yg kurang sikit. Kpd yg jiwanya adalah MLM mmg ok tp, klu bukan jenis ni better tak payah buat. sekadar pendapat selaku pernah menjadi ahli skor A.

    ReplyDelete
  131. mane yang sanjung benar score A ni?
    MAsih buat lagi?
    Berapa bonus terkumpul? (berapa ramai downline yang bungkus tak dapat ape2?)

    Ramai yang dulu kencang sampai 5 angka, senyap sunyi sebab fast track punye pasal.
    Jadi yang baru-baru kena pancing tu kena beringat, jangan berdegar sangat.

    ReplyDelete
  132. you are PENGOMEN2 too.. Next

    ReplyDelete
  133. no no, tak semua orang atas diorang takde adab, ada banyak ja yang beradab and nais nais.. tapi sesetengah buat hal, jadi macam ni laa...

    ReplyDelete
  134. I believe, human, will be human.. Hmm.. have ever you heard the word 'propaganda' ?

    ReplyDelete
  135. duh, next please.. bored -.-

    ReplyDelete
  136. kah kah kah... Aku tak lapar simpati kau lah wei.. kalau kau perasan lah kan,, apa yang aku tulis dekat komen atas tu ada dua bahagia, satu bahagian korang, satu bahagian aku..

    kau komen bahagian aku je... kah kah kah ? pui

    #saje nak kasi kau panas

    ReplyDelete
  137. cakap lebih la lu...sumpah lu cakap lebih

    ReplyDelete
  138. Jgn ikut leader,team yang salah saja. Sila cek balik. Company MLM yg halal cuma 3 saja. hpa,stormreader dan kenshido saja. :) penuhi ilmu dan sumber yg sahih dlu. bukan sumber internet. sumber yg sahih ye :) refer pd penasihat syariah tu sndiri.

    ReplyDelete
  139. halal. cuma cara yg tak betul buat smua rasa tak betul. so buat cara betul :) HEBAT!!!

    ReplyDelete
  140. syukur tak terlibat tahun 2012 dulu.....

    ReplyDelete
  141. nasib baik kad skor A ak bagi adik aku gune portal die blaja,dapat straight A utk PMR. Tak terasa rugi sgt aku join.

    ReplyDelete
  142. Eena Arrina: Sah sah lah duit yang diterima secara was2 tu haram. kau ni bangang ke ape. halal ape bendenye kalau dok menipu orang suh mauk dowmline tapi niat hemm malas nak cakap banyak . ade otak pikir la

    ReplyDelete
  143. Menyampah dengan kuncu kuncu Score A ni. Hebat hebat hebat. Hebat taik kucing! Nak je ake hantuk kepala diorang kat dinding sampai pecah !

    ReplyDelete
  144. Oh my god . This is true. Seeing others collapse

    ReplyDelete
  145. Menyampah la aku dengan aiman ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

apa itu Diploma Sains Kuantitatif ?

Beli Rohypnol atau GHB di Malaysia ?

Dewan Kenduri Sekitar Banting Sepang